سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیو شوانژی کیست؟

?

لیو شوانژی کیست؟

لیو شوانژی متولد 29 آوریل 1944 در شانگ های چین است. وی در بدترین مواقع بزرگ شد. پدر لیو از مدیران بانک چین در شانگ های بود. با این حال، ارتباطات وی با کمونیست های چین در آینده لیو مشکلی ایجاد می کند. دوران کودکی لیو با سال های سیاست ناپایدار و تنش در دولت همراه بود. در سال 1961، او وارد کالج مهندسی ارتباطات نظامی شیان شد. به دلیل ارتباطات سیاسی پدر، لیو اجازه تحصیل در موضوعات حساس را نداشت. فارغ التحصیلی خود را در سال 1966 با تخصص سیستم های رادار به پایان رساند. با این حال، این دوره او را برای اولین بار در معرض دنیای محاسبات قرار داد.

 شان پارکر یکی از کارآفرینان آمریکایی است و کسی که سرویس اشتراک فایل های موسیقی ناپستر را بنیان گذاری کرد. پیشنهاد می کنم جهت آشنایی بیشتر با این کارآفرین جوان مقاله شان پارکر را از دست ندهید.

لیو-شوانژی-کیست؟?

تنها دو سال پس از فارغ التحصیلی، گذشته لیو بار دیگر او را تسخیر کرد. او را برای کار کارگری فرستاد. این بار به خاطر ایده های ضد انقلاب او بود که باعث شد مقامات او را به عنوان کارگر به کار در مزرعه برنج دولتی بفرستند. با زندگی در بین دهقانان از سال 1968 تا 1970 یاد بگیرند. در آن زمان، آکادمی چین علوم بازگشایی شد که به دلیل انقلاب فرهنگی چین بسته شد. لیو به شغل خود در پکن بازگشت و به عنوان مهندس و مدیر کار کرد. لیو سهم بزرگی در توسعه رایانه اصلی 757 داشت. او در سال 1984 از کار خود استعفا داد. به آکادمی علوم چین جایی که غول تولید کننده رایانه لنوو در آن متولد می شد، پیوست.

تاسیس لنوو

لیو شوانژی گروه لنوو (Lenovo) را از شرکتی که از طریق وام 24000 دلاری از دولت چین در سال 1984 در یکی از مهم ترین شرکت های چین که کمتر از 20 سال فعالیت می کرد، تاسیس کرد. دو سال پس از فارغ التحصیلی از موسسه مهندسی ارتباطات شیان، لیو مجبور شد در یک مزرعه دولتی برنج کار دستی انجام دهد. او در سال 1970 به کارفرمای قبلی خود، آکادمی علوم چین (CAS) پیوست و تا 14 سال آینده به عنوان مهندس و مدیر کار کرد تا این فرصت را پیدا کرد که کار خود را با Legend آغاز کند. این شرکت در اوایل دهه 1990 تولید رایانه های شخصی خود را آغاز کرد. تا سال 1996 این شرکت از IBM به عنوان بزرگترین فروشنده کامپیوتر در چین پیشی گرفته بود. لیو جوایز متعددی از دولت چین و نشریات مهم غربی دریافت کرد.

شرکتی که لیو تاسیس کرد. در ابتدا Legend Group نام داشت. در یک اتاق کوچک در پکن که به سختی 20 یارد مربع را پوشش می داد، شروع به کار کرد. شروع سطح پایین شرکت لیو اغلب با منشا کامپیوتری اپل در گاراژ استیو جابز در کالیفرنیا در دهه 1970 مقایسه شد. اولین وظایف لجند شامل تحقیق در مورد فناوری ذخیره سازی مغناطیسی برای رایانه ها بود. با این هدف که برنامه های تجاری برای این اکتشافات پیدا شود.

لجند در سال 1985 یک مجموعه شخصیت چینی برای رایانه ها ایجاد کرد. هنگامی که این شرکت در سال 1990 شروع به تولید رایانه شخصی کرد. همچنین توسعه فناوری را که باعث شناسایی شخصیت زبان چینی می شود، توسعه داد. در اواخر دهه 1990، لجند یک تشخیص دهنده چینی برای رایانه ایجاد کرد. به کاربران اجازه می داد نویسه های چینی را روی یک صفحه دیجیتال بنویسند. کاراکترها را روی صفحه کامپیوتر ترجمه کنند.

دستاوردها شوانژی

اولین داستان موفقیت آمیز لنوو شامل ایجاد یک برد مدار بود. تا رایانه های IBM بتوانند حروف چینی را تشخیص دهند. در سال 1990، لنوو فروش رایانه ها را با نام تجاری Legend آغاز کرد. مبارزه لیو برای سرپا نگه داشتن شرکت تا حدی به دلیل عدم وجود دانش تجاری در مورد کارکنان، که بیشتر آن ها دانشمند بودند، بود. لیو همچنین مجبور شد اقدامات سختی را برای القای اخلاق تجاری در شرکت انجام دهد. در سال 1994، Lenovo به طور عمومی در بورس هنگ کنگ ثبت شد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بیوگرافی بنیانگذار لنوو

?