سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرگی برین کیست؟

?

سرگی برین کیست؟

سرگئی برین دانشمند کامپیوتر و کارآفرین است. وی با لری پیج در دانشگاه استنفورد ملاقات کرد. این دو موتور جستجو گوگل را ایجاد کردند که صفحات وب را بر اساس محبوبیت مرتب می کند. گوگل پس از راه اندازی در سال 1998 به محبوب ترین موتور جستجو در جهان تبدیل شد. موفقیت چشمگیر آن بنیانگذاران خود را به میلیاردر تبدیل کرد. بعداً برین و پیج پیش از کناره گیری از سمت های خود در دسامبر 2019 ، رئیس و مدیرعامل شرکت مادر گوگل ، آلفابت شدند.

برین و پیج به طور مشترک دارای یک بوئینگ سفارشی 767-200 و یک هواپیمای دورنیر آلفا جت هستند. سالانه 1.3 میلیون دلار برای اسکان آن ها و دو جت Gulfstream V متعلق به مدیران گوگل در فروگاه هوایی موفت فدرال پرداخت می کنند. این هواپیما تجهیزات علمی نصب شده توسط ناسا برای جمع آوری داده های آزمایشی هنگام پرواز را داشته است.

تولد و سنین جوانی برین

سرگئی میخائیلوویچ برین در 21 آگوست 1973 در مسکو ، روسیه متولد شد. از پدر و مادر یهودی روسی ، یوگنیا و میخائیل برین ، هر دو فارغ التحصیل دانشگاه دولتی مسکو (MSU) متولد شد. پدر وی استاد ریاضیات در دانشگاه مریلند و مادرش محقق در مرکز پرواز فضایی Goddard ناسا است. برین و خانواده اش برای فرار از آزار و اذیت یهودیان در سال 1979 به ایالات متحده مهاجرت کردند.

او یک دانشمند رایانه ای و کارآفرین اینترنتی در اینترنت متولد اتحاد جماهیر شوروی است. که به همراه لری پیج در سال 1998 بنیانگذار گوگل بودند.

وی قبل از رفتن به دانشگاه استنفورد برای ادامه دکترای علوم کامپیوتر ، در دانشگاه ریاضیات و علوم کامپیوتر تحصیل کرد. به عنوان یک محقق، تحقیق در زمینه های مورد علاقه وی شامل استخراج اطلاعات از منابع غیر ساختاری ، موتورهای جستجو و داده کاوی از مجموعه های بزرگ داده بود. وی با محقق لری پیج صفحه همکارش که با او در یک پروژه تحقیقاتی کار کرده بود ملاقات کرد. این دو نفر از نظر فکری با هم ارتباط برقرار کردند. شروع به آزمایش طراحی جدید موتورهای جستجو در رایانه های دانشگاه کردند.

در ابتدا ، پروژه آن ها “BackRub” نام داشت. بودجه آن از طریق بنیاد ملی علوم تأمین شد. برین و پیج با هم الگوریتم PageRank را توسعه دادند. این الگوریتم توسط گوگل برای رتبه بندی صفحات وب استفاده می شود. اجرای موفقیت آمیز پروژه آن ها برای ماه ها در رایانه های دانشگاه ، آن ها را متقاعد کرد که شرکت خود را تأسیس کنند.

تحصیلات سرگی

برین در مدرسه مونتسوری شعبه رنگ در مریلند تحصیل کرد. پدرش او را تشویق کرد که در خانه ریاضیات بخواند.

وی در دبیرستان النور روزولت در گرینبلت ، مریلند تحصیل کرد. در سپتامبر 1990 ، برین در دانشگاه مریلند ثبت نام کرد. جایی که وی لیسانس علوم خود را از گروه علوم کامپیوتر در سال 1993 با درجه ممتاز در علوم کامپیوتر و ریاضیات ، که بخشی از کالج کامپیوتر ، ریاضی و طبیعی دانشگاه مریلند است ، دریافت کرد. علوم

برین تحصیلات تکمیلی خود را در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه استنفورد با بورس تحصیلی فارغ التحصیلان از بنیاد ملی علوم آغاز کرد. در سال 1993 ، وی در تحقیقات ولفرام ، توسعه دهندگان ریاضیات ، کارآموزی کرد. از سال 2008 وی از تحصیل در مقطع دکترا در استنفورد مرخصی گرفت.

سرگی برین و گوگل

به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد ، برین و پیج یک موتور جستجو ایجاد کردند. که نتایج را با توجه به محبوبیت صفحات ذکر کرد. پس از نتیجه گیری که محبوب ترین نتیجه اغلب مفیدترین است. آن ها موتور جستجوی گوگل را پس از اصطلاح ریاضیاتی “googol” نامیدند. که یک عدد است و با 100 صفر دنبال می شود. تا نمایانگر مأموریت آن ها برای سازماندهی اطلاعات عظیم موجود در وب باشد.

پیج و برین از مهارت های اساسی برنامه نویسی HTML سابق برای راه اندازی یک صفحه جستجوی ساده برای کاربران استفاده کردند. زیرا آن ها هیچ توسعه دهنده صفحه وب برای ایجاد هرچه دقیق تر بصری ندارند. آن ها همچنین شروع به استفاده از هر قسمت کامپیوتری که می توانستند پیدا کنند تا قدرت محاسباتی لازم را برای مدیریت جستجوهای چندین کاربر جمع کنند.

دراپ شیپینگ یکی از جدیدترین و سریع ترین روش کسب درآمد از اینترنتمی باشد. پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با این روش کسب وکار مقاله dropshipping چیست را حتما مطالعه نمایید. 

 

سرگی-برین-و-گوگل?

از آنجا که محبوبیت موتور جستجوی آن ها در بین کاربران استنفورد افزایش یافت. برای پردازش سوالات به سرورهای دیگری نیاز داشت. در آگوست 1996 ، نسخه اولیه گوگل که هنوز در وب سایت دانشگاه استنفورد است ، در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت.

پس از جمع آوری 1 میلیون دلار از خانواده ، دوستان و سایر سرمایه گذاران ، این زوج این شرکت را در سال 1998 راه اندازی کردند. گوگل پیشنهاد اولیه خود را در آگوست 2004 برگزار کرد. باعث ایجاد میلیاردرهای برین و پیج شد. از آن زمان گوگل با دریافت بیش از یک تریلیون جستجو در روز در سال 2016 ، به محبوب ترین موتور جستجو در جهان تبدیل شده است.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر لینک روبرو کلیک نمایید. بیوگرافی سرگی برین

?