سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای نگارش رزومه حرفه ای

?

نکاتی برای نگارش رزومه حرفه ای

1- بررسی نمونه های مختلف با توجه به نوع صنعت

هنگام ساخت رزومه خود ، ممکن است نمونه هایی از رزومه های صنعت خود را برای الهام گرفتن و بهترین روش ها مطالعه کنید. در حالی که روش های زیادی وجود دارد که می توانید از نمونه های رزومه استفاده کنید. سه راه اصلی برای جستجوی شما وجود دارد:

  1. مطالعه رزومه را ساده کنید. نمونه های رزومه ساده و سرراست هستند. این بدان دلیل است که کارفرمایان حداقل زمان لازم را برای بررسی رزومه شما دارند. بنابراین خوانایی کلیدی مهم است. این همچنین به معنای انتخاب یک قلم تمیز و حرفه ای است.
  2. آن را مختصر بیان کنید. خواهید دید که هر بخش از نمونه رزومه کوتاه و دقیق است. از جمله شرح خلاصه و تجربه تنها شامل مهم ترین و مهم ترین اطلاعات است. به این معنی که کارفرمایان می توانند اطلاعات بیشتری در مورد شما کسب کنند. سریع تر توانایی های شما را برای این نقش درک کنند.
  3. حتما از اعداد استفاده کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که در بخش تجربه نمونه های رزومه اغلب معیارهایی وجود دارد. این به این دلیل است که کارفرمایان به شدت به ارزش اثبات شده قابل اندازه گیری پاسخ می دهند. اعداد به آن ها این امکان را می دهند تا ارزشی را که ممکن است برای موقعیت به وجود آورید ، بهتر درک کنند.

هنگام استفاده از نمونه های رزومه ، باید به خاطر داشته باشید که قرار نیست این موارد دقیقاً کپی شوند. اگرچه باید از استفاده آن ها به عنوان الگو خودداری کنید. نمونه ها به عنوان نمونه کارنامه های با کیفیت بالا در صنعت و عنوان شغلی شما مفید هستند.

2- استفاده از یک فونت حرفه ای

از آنجا که کارفرمایان فقط زمان کوتاهی برای بررسی رزومه شما دارند. باید تا حد امکان روشن و خوانا باشد. شما باید از یک قلم ساده و تمیز مانند Arial یا Times New Roman استفاده کنید. اندازه قلم خود را بین 10 تا 12 نگه دارید. انتخاب یک قلم واضح و قابل خواندن به حرفه ای جلوه دادن رزومه شما کمک می کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فضای سفید اضافی را کاهش یا حذف کنید. فضای خالی زیاد باعث می شود رزومه شما پراکنده به نظر برسد. باعث حواس پرتی مخاطب و احتمالاً رد شما شود. با کاهش فضای سفید اضافی ، کار خواننده رزومه را آسان تر می کنید. تا به جای فضاهای سفید ، فقط بر روی محتوای رزومه خود تمرکز کند. با افزایش اندازه قلم خود به 12 و احتمالاً افزودن یک بخش اختیاری اضافی مانند “مهارت” یا “جوایز و دستاوردها” ، می توانید فضای سفید را کاهش دهید.

امروزه با توجه به شرایط دور کاری رشد بسیاری داشته است. بسیاری از کسب و کار ها به این سمت آمده اند. پیشنهاد می کنم مقاله 6 آمار جالب دورکاری که باید بدانید را مطالعه نمایید تا با چند آمار جالب در مورد دورکاری آشنا شوید.

 

10-نکته-نوشتن-رزومه-حرفه-ای?

3- استفاده از زبان فعال

رزومه شما باید با استفاده از زبان فعال و بدون کلمات اضافی نوشته شود. این به معنی استفاده از کلمات قدرتمند مانند “به دست آمده” ، “کسب شده” ، “تکمیل شده” یا “انجام شده” است. اگر رزومه شما بیش از حد طولانی است یا خواندن آن دشوار است. ممکن است کوتاه تر ساختن جملات یا مختصر تر کردن ایده ها را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، ممکن است شرح شغلی داشته باشید که به شرح زیر باشد:

“در طول مدت حضورم در شرکت X ، من چندین پروژه مبتنی بر تیم را اجرا کردم. به هر یک از اعضای تیم در کارهای مختلف مرتبط با هر پروژه کمک کردم.

این مثال را می توان به روش زیر کوتاه و تقویت کرد:

“چندین پروژه مبتنی بر تیم را هدایت کردم و به طور موثر وظایف گروه را هماهنگ کردم.”

نسخه تجدید نظر شده در حالی که تعداد کلمات را کاهش می دهد. از جمله زبان فعال تر ، ایده های مشابهی را درباره دستاوردهای شما بیان می کند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب می توانید بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 10 نکته نوشتن رزومه حرفه ای

?