سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ریبرندینگ چیست؟

?

ریبرندینگ چیست؟

قبل از تعریف ریبرندینگ ، تعریف مشترکی از یک برند داشته باشیم. سپس به سراغ ریبرندینگ یا همان تغییر نام تجاری برویم. برند تجاری شامل تمام احساسات ، ویژگی ها و مفاهیمی است که به یک نام گره خورده است. لوگو ، رنگ ، شعار ، صدا و طرح از جمله رایج ترین در ظاهر هستند. اما در کل برند وجود ندارد. هر نوع ارتباط با مشتری فراتر از معامله ، خرید و فروش ، حس انتقال ، تلاش برای پذیرش مسئولیت اجتماعی در یک منطقه خاص و غیره بخشی از نام تجاری محسوب می شود.

لوگو ها در هر کسب و کار و شرکتی نقشی ضروری دارند. یک لوگو با طراحی حرفه ای نه تنها شرکت شما را از بقیه متمایز می کند. بلکه لوگو باعث ارتقا وجهه برند شرکت شما در بازار می شود. پیشنهاد می کنم مقاله 6 مزیت برتر طراحی لوگو حرفه ای را حتما مطالعه نمایید.

 

ریبرندینگ-چیست؟?

 

بنابراین یک برند موفق تصویر ذهنی خوبی در ذهن مردم دارد که آن را از رقبا متفاوت می کند. اکنون اگر یک برند تجاری بخواهد آن تصویر را بهبود ببخشد. ریبرندینگ انجام می دهد. بنابراین:

تغییر نام تجاری (ریبرندینگ) به معنای بازسازی یک تصویر تجاری در ذهن مشتری با هدف بهبود یا جلوگیری از بدتر است.

بنابراین در یک ریبرندینگ، سعی می کنیم با تغییر عناصر هویت بصری ،نام ، رنگ ، لوگو ، طرح و پیام هایی که ارائه می دهیم. مانند استراتژی برند ، ارزش ها ، ماموریت ، چشم انداز ، هدف ، تصویری که در ذهن افراد ایجاد می شود را تغییر دهیم.

چرا مشاغل ریبرندینگ می کنند؟

در پاسخ به این سوال که چرا برندها، ریبرندینگ می کنند. می توانیم لیست طولانی دلایل را داشته باشیم. اما پشت همه این دلایل ، دو عامل اصلی وجود دارد:

  • آنچنان که فکر می کردیم خوب نیست. (تغییرات داخلی و نام تجاری نامناسب در گذشته)
  • جهان در حال تغییر است. (تغییرات خارجی)

حال نگاهی به این دو عامل بیاندازیم:

1- ریبرندینگ به دلیل تغییرات داخلی یا نام تجاری اولیه ضعیف


بیشتر مشاغل یا استارتاپ ها آن طور که باید به برندینگ توجه نمی کنند. دلیل آن نیز روشن است زیرا هیچ کس در طراحی و انتخاب لوگو وقت تلف نمی کند. در استراتژی برند دقت زیادی ندارد. در مقایسه با کارهای سختگیرانه تری مانند یافتن سرمایه گذار و ارائه محصول یا خدمات به مشتری اصلی است.

ما می دانیم که برندینگ بسیار مهم است. همه چیز باید عالی پیش رود ، اما این اغلب اتفاق نمی افتد. در چنین شرایطی ممکن است تجارت بزرگ تر از آنچه انتظار داشتند بزرگ شود. مسیر خود را تغییر دهد ، ذهنیت مشتری را با آنچه در ابتدا می خواستند. هر چیز دیگری که در ابتدا فکرش را نکرده بودند تغییر دهد.

معمولاً هر کسب وکاری که از کوچک به متوسط ??به بزرگ رشد کند. مجبور به ریبرندینگ می شود. چندین دلیل دیگر را می توان ذکر کرد که نوعی تغییر داخلی کسب و کار است. مانند ادغام دو شرکت ، تغییر محصول یا تغییر مدل بازاریابی و فروش موجب این اتفاق می شوند.

2- ریبرندینگ به دلیل تغییر شرایط خارجی و رقبا

دنیای اطراف ما دائماً در حال تغییر است. کسب و کاری که خودشان را بروز نمی کنند محکوم به شکست هستند. در اینجا ما با برندهایی که ریشه اصلی بودن و قدمت زیادی دارند کاری نداریم. مانند برندهایی که اصرار دارند تبلیغات خود را تأسیس کنند. با این حال ، این برندها در نهایت باید تغییر کنند.

بسیاری از شرکت ها فقط برای ایجاد جذابیت بیشتر ، برای برقراری ارتباط با رقبا و همگام شدن با آخرین ترند طراحی و تبلیغات ، بریبرندینگ جزئی فقط در هویت بصری را اعمال می کنند.

به عنوان مثال ، این احتمال وجود دارد که شرایط تغییر کند. مزیت رقابتی که شعار تجاری روی آن ایجاد شده است دیگر یک مزیت رقابتی نباشد. یا اینکه باید رقبا تغییراتی ایجاد کنیم و سطح خود را بالا ببریم زیرا رقبا حرف جدیدی برای گفتن دارند. در دنیای امروز ، بدون ریبرندینگ در زمان مناسب ، نام تجاری ضعیف می شود.

تست برند و مقاومت در برابر ریبرندینگ

یک نمونه خوب از مقاومت در برابر برندینگ ، آزمایش برند قدیمی است. با ورود رقبا به بازار ، نام تجاری ضعیف و ضعیف تر می شود. در رکود اقتصادی اخیر ، خبر تعطیلی احتمالی کارخانه منتشر شد. اگرچه ضعف های مدیریتی و مشکلات اقتصادی به کاهش فروش برند آزمایشی کمک کرده است. اما حداقل یک برندسازی صحیح در طول سال ها می تواند به ادامه آن کمک کند.

بنابراین گاهی اوقات امکان فرار از ریبرندینگ وجود ندارد. بهتر است مدیران برند به جای از دست دادن سهم بازار ، برند خود را در زمان مناسب بازسازی کنند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. ریبرندینگ چیست و اصول آن

?