سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنالیز بک لینک رقبا چیست؟

?

آنالیز بک لینک رقبا چیست؟

نیازی به پیچیدگی بیش از حد موارد نیست. تجزیه و تحلیل بک لینک رقبا دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد. این شامل آزمایش استراتژی بک لینک برای رقبا و اتخاذ برخی جنبه ها به عنوان جنبه های خاص خود است. مانند منابع لینک، ایده های محتوایی و انکترتکس ها را شامل می شود.

این جزئیات به هم مرتبط هستند. زیرا این ها ترکیبات یک استراتژی موفقیت آمیز ایجاد لینک هستند. همچنین یک بررسی کننده بک لینک برای سایر رقبا باید به شما امکان دسترسی به معیارهای مفیدی را که می توانید از آن ها به عنوان معیار استفاده کنید. مانند تعداد دامنه های ارجاع دهنده ، جریان اعتماد سایت و کل بک لینک ها ، در اختیار شما قرار دهد.

البته ، شما همچنین می توانید این معیارها را در سایت خود پیگیری کنید تا تعیین کنید که آیا استراتژی ایجاد لینک شما کار می کند یا خیر. به شما این امکان را می دهد که به مرور زمان آن را تنظیم کنید.

بخاطر داشته باشید که سئ. یک فضای کاملا رقابتی است. اگر می خواهید یکی از نقاط مهم در نتایج موتور جستجو را ادعا کنید. باید از هر فرصتی برای پیشگیری استفاده کنید. حتی اگر این کار شامل جستجوی پروفایل های بک لینک رقبا باشد.

1- انتخاب ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک ها

قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه بک لینک های رقبا را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که این کار بدون ابزارهای مناسب امکان پذیر نیست.

ابزارهای زیادی برای ردیابی بک لینک و همچنین سایر ویژگی های جالب وجود دارد. برخی از موارد مورد علاقه در بین سئو کاران و بازاریاب های دیجیتال عبارتند از: Ahrefs ، Majestic SEO و SEO Powersuite و …

بهتر است که دو یا سه ابزار را در یک بازه زمانی آزمایش کنید. دقیق ترین ابزاری را که می توانید با توجه به نیازهای و بودجه خود انتخاب کنید، انتخاب کنید.

همیشه تصور های غلطی در مورد سئو وجود داشته است. که این تصور ها مانع از انجام صحیح کار می شوند. پیشنهاد می کنم برای آشنایی با این تصورات مقاله 9 تصور غلط درباره سئو را مطالعه نمایید.

 

7-مرحله-آنالیز-بک-لینک-سازی-رقبا?

2- یافتن برترین رقبای مرتبط با خود

قبل از شروع تکثیر تاکتیک ها ، ابتدا باید رقبایی را پیدا کنید که سابقه اثبات شده بک لینک های کیفیت را دارند.؟

اگر به دنبال ایجاد بک لینک به صفحه خاصی هستید. باید رقبای سطح صفحه را پیدا کنید تا رقبای سطح دامنه. اما اگر می خواهید بک لینک هایی را در سطح دامنه ایجاد کنید. استراتژی های اصلی ایجاد بک لینک رقیب خود را تجزیه و تحلیل کنید. یافتن رقبای سطح دامنه منطقی تر است.

در هر صورت ، سه روش اصلی برای یافتن رقبا وجود دارد و فرایند اصلی همان است که آیا شما به دنبال تکرار پیوندهای سطح دامنه یا سطح صفحه هستید.

  1. یافتن دامنه رقابت یا صفحات رقابت با استفاده از Ahrefs
  2. 10 صفحه برتر رتبه بندی را برای عبارت جستجوی هدف خود پیدا کنید از طریق Ahrefs KW Explorer
  3. جستجو در گوگل برای دامنه های رقیب یا صفحات رقیب

3- ارزیابی محتوای وب سایت رقبا

فقط به این دلیل که یک رقیب بازدید زیادی دارد. به این معنی نیست که در بازی بک لینک برنده شده اند. گاهی اوقات یک وب سایت برای محتوایی که خیلی خوب نیست بازدید می کند!

به همین دلیل بسیار مهم است که فراتر از اعداد بروید و آنچه را که در واقع در صفحات رقبا وجود دارد ، بررسی کنید. چه اطلاعاتی را پوشش می دهند؟ آیا فاصله های مشخصی وجود دارد؟ آیا آن ها بخش سوالات متداول دارند؟ اگر این کار را انجام دهند ، شاید چیز واضحی را از دست بدهد.

آنچه در اینجا به دنبال آن هستید ایده هایی برای محتوا است که می توانید بهتر از آنچه در وب سایت خود قرار داده اید قرار دهید. از یک نسخه آزمایشی رایگان BuzzSumo استفاده کنید تا ببینید محتوای پردرآمد آن ها چیست و سپس ببینید آیا می توانید چیز بهتری ایجاد کنید.

4- بررسی همه بک لینک های رقبا

پس از انتخاب ابزار مناسب خود URL رقیب خود را در آن وارد کنید. برای مثال در Ahrefs پس از وارد کردن به این قسمت بروید:

پروفایل بک لینک> ارجاع دامنه ها> افزودن فیلتر dofollow: دامنه ها را جستجو کرده. الگوهای محل بک لینک را پیدا کنید. به عنوان مثال انجمن ها ، وبلاگ ها ، دایرکتوری ها و… اگر این کار را برای چند رقبا انجام دهید. شروع به دیدن مضامین مشترک می کنید و به سرعت استراتژی های ایجاد بک لینک را درک می کنید. استراتژِی که به خوبی برای شما کار خواهد کرد.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. 7 مرحله آنالیز بک لینک سازی رقبا

?