سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موسس سامسونگ کیست؟

?

موسس سامسونگ کیست؟

لی بیونگ چول ، بنیانگذار گروه سامسونگ و پدر صنعت کره می باشد. به گفته لی بیونگ چول: نوآوری های بی حد و حصر فن آوری و توسعه تدریجی فن آوری های انقلابی ، اقتصاد کره را احیا کرده. همچنین شکوفایی اقتصادی را حفظ می کند.

او بارها و بارها “ثروتمندترین مرد کره” نامید شده است. وی گروه سامسونگ را از یک شرکت صادراتی کوچک در سال 1938 به یکی از بزرگترین شرکت های کره تبدیل کرد. او به شیوه تفکر خود ، که در آن تجارت قوی به رفاه ملت و جامعه کمک می کند، وفادار ماند.

بنابراین ، ملت و شرکت های بزرگ آن جدا از هم نیستند و از پشت با هم پیوند می خورند. چنین ایدئولوژی ممکن است از دوران کودکی وی ناشی شود. در آن زمان وی در زمان پادشاهی ژاپن به دنیا آمد و کره به حکومت ژاپن وابسته بود. به عبارت دیگر ، در میان بسیاری از عوامل ، او فهمید که چگونه یک کشور در برابر کمبود سرمایه های جدی که کشور را روی آب نگه می دارد آسیب پذیر است. سهام ملت در لبه صندلی بدون وجود سرمایه داری قوی محکم است.

از این رو تعجب آور نیست که او تجارت را در خدمت کشورش قرار داد. تلاش های بی حد و مرز لی برای ایجاد شرکت های آزاد در کره برای تقویت کشور کرد. موجب شهرت وی به عنوان یک قهرمان پرشور رفاه اقتصادی شد. تلاش های وی منجر به گرم شدن بی سابقه روابط با دولت و رشد جاه طلبی سرمایه داری در آینده پیش رو شد.

اوایل زندگی لی بیونگ چول

لی بیونگ چول متولد 12 فوریه سال 1910 در شهرستان اویریونگ در کره جنوبی است. لی تنها پسر یک خانواده ثروتمند بود. خانواده وی صاحب زمین بودند. ثروت هنگفتی را برای وی به یادگار گذاشتند. چول در دانشگاه واسدا در توکیو تحصیل کرد اما مدرک خود را ناقص گذاشت.

تاسیس شرکت بازرگانی سامسونگ

پس از شکست در اولین تجارت خود ، چول در اول مارس 1938 تجارت صادراتی خود را ایجاد کرد. نام این شرکت را به نام شرکت بازرگانی سامسونگ گذاشت. این شرکت انواع کالاها و مواد خوراکی مانند ماهی ، سبزیجات و میوه ها را به مناطق مختلف چین صادر می کرد. این شرکت با تامین کالاها در سراسر کره و حتی سایر کشورها تا سال 1945 رونق عمده ای در رشد داشت.

این شرکت سپس در سال 1947 به سئول منتقل شد. شرکت بازرگانی سامسونگ یکی از ده شرکت بزرگ بازرگانی در آن زمان محسوب می شد. اما ، چول مجبور بود با مشکل دیگری یعنی جنگ روبرو شود. با شروع جنگ ، چول مجبور شد شرکت خود را در حدود سال 1950 به مکانی امن در بوسان منتقل کند.

اما این تغییر برای چول یک مزیت بود. هجوم گسترده نیروهای ارتش و تجهیزات نظامی آمریکا باعث رونق تجارت کامیون داری وی برای یک و نیم سال آینده شد. چول همچنین یک پالایشگاه قند تاسیس کرد که خیلی زود موفقیت را دید. پس از جنگ ، وی در سال 1954 کارخانه پشم را در داگو راه اندازی کرد که بعدا به بزرگترین کارخانه پشم کشور تبدیل شد. همانطور که تجارت در حال رشد بود ، چول به بخش های مختلف دیگری مانند امور مالی ، بیمه ، خرده فروشی و امنیت می پرداخت.

 

استیو آنتونی بالمر تاجر آمریکایی که مدیر عامل شرکت نرم افزار رایانه ای مایکروسافت کورپوریشن بود. بالمر مدیر ارشد پیشروترین تولید کننده نرم افزار برای محاسبات شخصی و تجاری جهان بود. پیشنهاد می کنم برای آشنایی بیشتر با استیو بالمر مقاله استیو بالمر را از دست ندهید.

 

تاسیس-شرکت-بازرگانی-سامسونگ?

ورود سامسونگ به صنعت الکترونیک

چول اعتقاد زیادی به صنعتی شدن داشت. می خواست گروه سامسونگ در هر بخش پیشرو باشد. در دهه 1960 بود که سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد تا بازار را مانند سایر بخش ها در اختیار بگیرد. سامسونگ روی ایجاد محصولات نوآورانه تمرکز کرد. به زودی این شرکت اولین محصول خود را که یک تلویزیون سیاه و سفید بود، منتشر کرد. در اواسط و اواخر دهه 1960 سامسونگ شش بخش را در بخش هایی مانند نیمه هادی ها ، مخابرات ، سخت افزار و غیره متمرکز کرده است.

موفقیت در تجارت الکترونیک

در سال 1980 ، سامسونگ، یک شرکت بزرگ در ارتباطات از راه دور را خریداری کرد. این همان سال بود که این شرکت بخش الکترونیکی خود را تحت واحد شرکت سامسونگ الکترونیک با مسئولیت محدود داشت. سپس این شرکت تولید تلفن ، دستگاه نمابر و سایر وسایل الکترونیکی در مقیاس گسترده را آغاز کرد.

بنیانگذار سامسونگ ، لی بیونگ چول ، در 19 نوامبر 1987 در سئول ، کره جنوبی درگذشت. اما این شرکت به فلسفه وی در زمینه گسترش گسترده ادامه داد. این شرکت قبل از تاسیس کارخانه های خود در نیویورک ، تگزاس ، لندن و غیره فعالیت خود را گسترش داد.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. بیوگرافی موسس سامسونگ

?