سفارش تبلیغ
صبا ویژن

kpi چیست

kpi در دیجیتال مارکتینگ

30 شاخص­ کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال توضیح داده می شود.

KPI چیست؟

برای داشتن یک سازمان موفق ابتدا بایستی مشخص شود که سازمان چه اهدافی دارد؟ سپس چگونه می‌­توان پیشرفت در دستیابی به اهداف سازمان را اندازه­‌گیری کرد؟ یک شاخص عملکرد یک ابزار اندازه‌­گیری است که به صورت عددی نشان می‌­دهد سازمان به چه اندازه به هدف خود نزدیک شده است یا اینکه مانعی در مسیر پیشرفت عملکرد وجود دارد یا خیر؟ 

4 شاخص­ کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال

4 شاخص­ کلیدی عملکرد در حوزه بازاریابی دیجیتال 

1? نرخ تبدیل

آیا پیشرفت­‌های رسانه­‌های اجتماعی شما دربار? مشتری آینده‌­نگر است؟ یا آیا اینکه تنها از روی کنجکاوی بر روی پُست­های شما کلیک می­کنند؟ برای اندازه­‌گیری میزان موفقیت‌­آمیز بودن پیشرفت­های رسانه­‌های اجتماعی، مسیرهایی را که به مشتری فعال منجر شده است، پیگیری کنید. نرخ تبدیل، نرخ بازگشت سرمایه واقعی بازاریابی رسانه­‌های اجتماعی شما را نشان می­دهد.

2? پیشرفت­‌های مناسب ماهانه

نظارت بر تعداد پیشرفت­ های مناسب که نشان می­دهد آیا کمپین­ های بازاریابی به طور مؤثر روی مسیرهای هدف‌مند متمرکز شده­‌اند یا صرفاً ترافیکی است که چشم­‌انداز سازمان نسبت به مشتریان را محقق نمی­‌کند. بر همین اساس مشتریان دسته‌­بندی می­شوند که بر مبنای ظرفیت تبدیل شدن مخاطبان به مشتری فعال صورت می­‌گیرد.

3? هزین? ایجادشده برای هر پیشرفت

هر بازاریاب باید از از این شاخص برای نظارت بر پیشرفت­‌های ایجاد شده استفاده کند. هزینه در هر پیشرفت، هزین? دستیابی به موقعیت جدید را نشان می‌­دهد. چنانچه با معیار هزینه برای هر تغییر تکمیل شود، می‌­تواند به ارزیابی فعالیت­‌های مختلف بازاریابی نظیر تلاش، زمان و منابع صرف ­شده برای پیشرفت­‌های جدید منتج شود. با خلاصه­‌کردن زمان، منابع و هزینه ­های صرف­شده برای فعالیت­‌های بازاریابی و مقایسه نتایج مرتبط با تعداد پیشرفت­‌های ماهانه می­توان از این شاخص استفاده نمود.

 4? ترافیک ماهان? وب‌سایت

با نظارت بر تعداد بازدیدها از صفح? اصلی، قیمت­‌گذاری، وبلاگ و … می­‌توان به یک ارزیابی مناسب از روند پیشرفت شرکت در مسیر دستیابی به اهداف رسید.

برای مشاهده ادامه مقاله روی لینک کلیک کنید.