سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پادکست چیست؟

?

پادکست چیست؟

برخی از افراد ترجیح می دهند گوش دهند، در حالی که دیگران ترجیح می دهند صحبت کنند. به همین دلیل پادکست ها اختراع شدند. در عصر دیجیتال سازی، جایی که ایمیل ها، اخبار آنلاین، وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی در جهان ما نفوذ می کند. ممکن است به نظر برسد که مردم دیگر علاقه ای به پادکست ندارند. با این حال، پادکست جای خود را از دست نداد و برخی از محبوب ترین ها هنوز هم مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند.

در فرهنگ لغت پادکست برنامه ای است (از نظر موسیقی یا گفتگو) که در دسترس است. در قالب دیجیتال برای بارگیری خودکار از طریق اینترنت. به بیان ساده، این یک فرم سرگرمی گفتاری است. ارائه توضیح علمی درباره موضوعات خاص، یا تجزیه و تحلیل و اظهار نظر در مورد یک موضوع خاص.

با این حال، ایجاد پادکست موفق که مردم از آن لذت ببرند ممکن است آسان نباشد. البته نیازی به داشتن مدرک در ساخت پادکست یا روزنامه نگاری نیست اما خوب است بدانید که اصول اولیه نحوه ایجاد پادکست خوب چیست. در ادامه به برخی از نکات ساخت پادکست موفق می پردازیم.

 

استفاده-از-تجهیزات-مناسب?

1- استفاده از تجهیزات مناسب

تجهیزات خوب قانون شماره یک در ساخت پادکست خوب است. ارزش آن را دارد که در ابزارهای ویژه برای ایجاد محتوای صوتی سرمایه گذاری کنید. میکروفون، هدفون و نرم افزار ویرایش صدا آخرین ابزار به شما امکان می دهد روی صدای خود کار کنید و عالی به نظر برسید.

نیازی به ایجاد استودیوی ضبط ندارید اما داشتن ابزار مناسب به شما کمک می کند کیفیت صدا را بالا نگه دارید. استفاده از سرویس میزبانی خوب (SoundCloud ، iTunes ، Spotify ، Libsyn یا حتی YouTube) که پادکست را به صورت رایگان ارائه می دهد، فراموش نکنید.

2- مخاطبان خود را بشناسید

شما باید بدانید که می خواهید مخاطبان شما چه کسانی باشند. مدیران پروژه، دانشجویان، یا شاید حامیان حیوانات. هدف قرار دادن مطالب خود به سمت گروه خاصی از افراد در اولویت است. با انجام این کار، شانس بیشتری برای جذب طرفداران و شنوندگان با وفای وجود دارد. همچنین خوب است بدانید که مردم از شما انتظار دارند که نمایش شما جالب باشد.

اگر در مورد هدف قرار دادن خود هدف نداشته باشید، ممکن است در پایان با معیارهای گمراه کننده ای مواجه شوید. به عنوان مثال، اگر پادکست خاصی در مورد گربه ها داری. اما به طور کلی طرفداران حیوانات خانگی را هدف قرار می دهید ، شاید بتوانید افراد زیادی را به صفحه فرود پادکست خود منتقل کنید تا فقط گزاف گویی کنند.

تهیه یک پرسونای مخاطب می تواند خیلی به شما در شناخت مخاطبانتان کمک نماید. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با پرسونای مخاطب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. پرسونای مخاطب چیست

 

شناخت-مهمانان-خود-در-پادکست?

3- تخصص کافی در موضوعات پادکست

بهتر است در مورد موضوعاتی که دانش گسترده ای در مورد آنها دارید صحبت کنید. در غیر این صورت، غیر حرفه ای به نظر خواهید رسید و مردم از گوش دادن به نمایش شما لذت نخواهند برد.

اگر برایتان اتفاق افتاد که می دانید در طول این قسمت خاص در مورد موضوعی متفاوت از موضوع معمول صحبت خواهید کرد، تحقیق خوبی انجام دهید تا از خجالت جلوگیری کنید. در صورت ضبط پادکست ، همیشه می توانید قسمت های غیرضروری را اضافه یا برش دهید. گزینه های مختلف میزبانی پادکست را نیز در نظر بگیرید ، یکی از گزینه های با بالاترین کیفیت و مقرون به صرفه را انتخاب کنید.

 

 

جهت مطالعه ادامه این مقاله می توانید بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نکات ساخت پادکست موفق

?