سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برنامه نویسی یا گرافیک

?

برنامه نویسی یا گرافیک

هر دو حرفه برنامه نویسی و گرافیک علاقه مندان بسیار زیادی در سرتاسر دنیا دارند. برنامه نویسی و گرافیک هر کدام سختی ها و مشکلات خاص خود را دارند. البته در جایگاه خود برای علاقه مندان به هر کدام جذاب نیز هستند. اگر شما نیز مانند بسیاری دیگر از افراد دنبال یک حرفه برای یادگیری هستید. اما میان برنامه نویسی و گرافیک گیر کردید.

برنامه نویسی

برنامه نویسی حرفه ای پر درآمد است که مانند سایر حرفه ها اگر باهوش و پرتلاش باشید می توانید به جاهای خوبی در این حرفه برسید.

 

فریلنسینگ همیشه وجود داشته است. اما خب همان طور که کرونا بر هر چیزی تاثیر داشته است. بر فریلنسینگ نیز تاثیرات خود را داشته. اما پس از کرونا فریلنسینگ به چه شکلی تغییر خواهد کرد؟ پیشنهاد می کنم  مقاله فریلنسینگ پس از دوران کرونا را از دست ندهید.

برنامه نویسی?

برنامه نویسی چیست؟

همه ما تا حدودی می دانیم برنامه نویسی چیست. برنامه نویسی فرایند طراحی و ساخت یک اپلیکیشن یا سایت است. برخی از وظایف برنامه نویسان عبارت است از: تجزیه و تحلیل، تولید الگوریتم ها، تست و امتحان کردن برنامه ها نوشتن برنامه با زبان های مختلف، زیبا سازی سایت ها، برنامه ها و …

هدف اصلی از برنامه نویسی، پیدا کردن دنباله ای از دستورالعمل ها است که بتواند یک وظیفه را در کامپیوتر به طور خودکار انجام دهد .

چرا برنامه نویس شویم؟

همه ما در مورد محبوبیت بسیار زیاد برنامه نویسی در سه دهه گذشته شنیده ایم. در ادامه به این موضوع می پردازیم که مزیت های برنامه نویسی چیست و چرا برنامه نویس شویم؟

1- افراد اصلی شرکت های فناوری

ستون اصلی شرکت های پیشرو در حوزه فناوری امروزه را برنامه نویسان تشکیل می دهند. شرکت هایی مانند گوگل، آمازون، اپل، مایکروسافت و… شرکت های عظیم در این حوزه هستند. که سایت ها و اپلیکیشن های آن ها با همکاری هزاران برنامه نویس ماهر نوشته شده است. اگر باهوش باشید، یادگیری برنامه نویسی می تواند به شما کمک کند تا شما صاحب یک شرکت عظیم شوید.

2- درآمد خوب

تقریبا در سرتاسر دنیا، برنامه نویسان درآمد خوبی دارند. برنامه نویسان برتر در سیلیکون ولی (شهری در آمریکا که دفتر شرکت های فناوری بزرگ مانند اپل، فیسبوک و … در آنجا قرار دارد.) سالانه میلیون ها دلار درآمد کسب می کنند. درآمد برنامه نویسان در ایران هم خوب است. بطور میانگین دریافتی که برنامه نویس در ایران حدود شش میلیون تومان است. دریافت ها از حدود دو میلیون تومان شروع می شود و تا بیست میلیون و بیش تر هم بالا می رود.

3- برنامه نویسی سرگرم کننده است!

با استفاده از برنامه نویسی، می توانید بازی های خود، صفحه وبلاگ خود، یک سایت، یک شبکه اجتماعی یا یک سیستم تجارت الکترونیک مانند آمازون ایجاد کنید. حتی اگر قصد تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه ای را ندارید می توانید به آن به چشم یک سرگرمی نگاه کنید و از آن لذت ببرید. تصور کنید که بازی خود را بسازید و آن را در سایت بازار یا play store قرار دهید و هزاران نفر آن را دانلود کنند. بنظر شما این سرگرم کننده نخواهد بود؟

گرافیک

پس از بررسی برنامه نویسی حال نوبت این است که نگاهی به گرافیک بیاندازیم تا ببینیم که برنامه نویسی بهتر است یا گرافیک؟

گرافیک?

گرافیک چیست؟

بهتر است بپرسیم طراحی گرافیک چیست؟ طبق گفته انستیتوی هنرهای گرافیکی آمریکا، طراحی گرافیک به معنای هنر طرح ایده ها تولید محتوای تصویری و متنی است. می توانیم بگوییم که یک طراح گرافیک یا گرافیست کسی است که ایده ها یا پیام های خاص را با خلق تصاویر به بینندگان انتقال می دهد. این تصاویر می توانند به سادگی لوگوی یک کسب و کار و یا به سختی طراحی یک صفحه برای یک سایت باشد.

چرا طراح گرافیک شویم؟

در ادامه به ذکر برخی از مزایای حوزه گرافیک می پردازیم. تا به درک بهتری از اینکه چرا باید یک طراح گرافیک شویم برسیم.

1- می توانید نتیجه کارتان را ببینید

طراحان گرافیک از دیدن کارهایشان لذت می برند. تصور کنید که طراحی خود را روی یک بیلبورد بزرگ در وسط تهران یا روی جلد یک مجله می بینید. چه احساسی خواهید داشت؟ قطعا حس خوبی است. این که می توانید با کار های خود به مشاغل ارزش بدهید کار بزرگی است.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. برنامه نویسی بهتر است یا گرافیک؟

?