سفارش تبلیغ
صبا ویژن

متاورس چیست؟

?

متاورس چیست؟

احتمالا تا کنون دیگر نام متاورس را شنیده اید. ماه گذشته، مارک زاکربرگ، اعلام کر که فیس بوک در حال تغییر نام خود به متا است. متاورس را نه تنها فصل بعدی شرکتش، بلکه فصل بعدی برای اینترنت اعلام کرد.

متاورس، اصطلاحی است که برای اولین بار در داستان های علمی تخیلی ابداع شد. ترکیبی از پیشوند “meta”، به معنای فراتر، و “universe” به معنا حهان و کائنات است.

اگر قصد ورود حرفه ای به دنیای فریلنسری دارید. تا از این پس برای خودتا ن کار کنید. پیشنهاد می کنم که از سایت های خوب فریلنسری در ایران جهت دریافت پروژه استفاده نمایید. جهت آشنایی بیشتر با این سایت ها مقاله 5 ابزار همکاری از راه دور را از دست ندهید.

متاورس-چیست؟?

متاورس به جهان های مجازی مشترکی اشاره دارد که در آن زمین، ساختمان ها، آواتارها و حتی نام ها را می توان خرید و فروش کرد. اغلب با استفاده از ارز دیجیتال این خرید و فروش انجام می شود. در این محیط ها افراد می توانند با دوستان خود پرسه بزنند. از ساختمان ها دیدن کنند، کالاها و خدمات بخرند و در رویدادها شرکت کنند.

این مفهوم در طول همه‌گیری کرونا محبوبیت زیادی پیدا کرد. زیرا اقدامات قرنطینه و سیاست‌های کار از خانه باعث شد افراد بیشتری هم برای کسب و کار و هم برای تفریح آنلاین شوند.

این اصطلاح طیف گسترده ای از واقعیت های مجازی، از ابزارهای محل کار گرفته تا بازی ها و پلتفرم های اجتماعی را در بر می گیرد.
بسیاری از پلتفرم‌های جدید از فناوری بلاک چین استفاده می‌کنند. از ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌کنند و امکان ساخت، مالکیت و کسب درآمد نوع جدیدی از دارایی دیجیتال غیرمتمرکز را فراهم می‌کنند.

متاورس در حال حاضر چگونه به نظر می رسد؟

متاورس به عنوان اینترنت 3.0 توصیف می‌شود. جایی که مردم می‌توانند کارهای واقعی را در زندگی انجام دهند. مانند ورزش کردن، ملاقات با همکاران یا شرکت در کلاس، اما همه به صورت آنلاین و در واقعیت مجازی انجام می شود.

این‌ها دنیاهای مجازی هستند که وقتی درونشان هستید. احساس می‌کنید که در یک نوع بازی ویدیویی جالب هستید. اما این خیلی بیشتر از یک بازی است. زیرا مانند اینترنت است، جایی که شما از نظر اجتماعی در ارتباط هستید. بنابراین، می دانید، شما می توانید تقریبا هر کاری را در متاورس انجام دهید.

هر کسی می تواند یک هدست واقعیت مجازی را در اتاق نشیمن خود ببندد. وارد یک دنیای آنلاین جایگزین شود. در حال حاضر تعداد انگشت شماری پلتفرم متاورس عمدتا غیر مرتبط، از جمله VRChat، NeosVR و Roblox وجود دارد.

علاوه بر رفتن به هر جایی یا انجام هر کاری، می توانید با ایجاد یک آواتار، هر طور که می خواهید نگاه کنید.

برخی از ویژگی های متاورس

با ما همراه باشید تا به برخی از ویژگی های متاورس بپردازیم.

1- دنیای مجازی:

این یکی از مهم ترین ویژگی یک متاورس است. می‌توانید با استفاده از رایانه، کنسول بازی، موبایل، فناوری پوشیدنی یا دستگاه‌های دیگر آن را کاوش کنید. در طول مسیر، گرافیک و صداهای سه بعدی را تجربه کنید. ایده این است که این باعث می‌شود که شما احساس حضور بیشتر در متاورس و احتمالا کمتر در دنیای روزمره جایی که بدن شما سرسختانه باقی می‌ماند حضور داشته باشید.

2- واقعیت مجازی:

برای این کار به یک هدست واقعیت مجازی نیاز دارید. ایده متاورس این است که شما در دنیای مجازی غوطه ور می شوید. بنابراین احساس حضور بیشتری می کنید. حداقل تا زمانی که با چیزی که در دنیای روزمره باقی می ماند، مانند میز قهوه، برخورد کنید.

3- افراد دیگر:

متاورس فراجهان اجتماعی است. افراد زیادی در آنجا هستند که به عنوان آواتار نشان داده شده اند. برخی از این آواتارها ممکن است ربات ها، عوامل مجازی و مظاهر هوش مصنوعی باشند. می توانید با افراد دیگر معاشرت کنید یا حتی کارهایی را با هم انجام دهید. با توجه به تاریخچه فیس بوک به عنوان یک شبکه اجتماعی، احتمالا جنبه اجتماعی محوری در متاورس فیس بوک است.

طرفداران Metaverse و برخی از محققان بر این باورند که ارتباط ممکن است طبیعی‌تر از ویدئو کنفرانس باشد. زیرا، برای مثال، می‌توانید از نگاه برای نشان دادن مخاطب خود استفاده کنید. آواتار شما می‌تواند سر خود را بچرخاند تا به شخص دیگری نگاه کند. آواتار شما همچنین می‌تواند برای شروع مکالمه کنار آواتار شخص دیگری بنشیند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. متاورس چیست و نحوه کار آن

?