سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی چند و مهم جهت ایمنی داده های کسب و کار

?

نکاتی چند و مهم جهت ایمنی داده های کسب و کار

در حالی که تعاملات آنلاین بین کسب و کارها، مشتریان و کارمندان گسترش و چند برابر می شود. موضوع امنیت برای هر یک از طرفین درگیر حیاتی تر می شود. چه در حال اجرای یک تجارت دیجیتال مارکتینگ یا فروش محصولات به صورت آنلاین باشید. مدیریت اطلاعات حساس مشتریان و کارکنان خود نیازمند بهبودهای مداوم امنیت سایبری است.

تهدیدات سایبری در هر مرحله ای وجود دارند. خواه خودکار، خارجی یا داخلی باشند. مجرمان سایبری ماهرتر می شوند. روش های خود را بهبود می بخشند و از ابزارهای پیچیده تر از همیشه استفاده می کنند. به همین دلیل و بسیاری دلایل دیگر، کسب و کار شما باید جلوتر از بازی امنیت سایبری باشد.

1- محافظت از رمزهای عبور

حتی چیزی به سادگی رمز عبور را می توان برای تقویت داده های شما بهینه کرد. ممکن است به خاطر سپردن آن‌ها آزاردهنده باشند. اما هرچه گذرواژه‌های شما پیچیده‌تر باشد، محافظت بیشتری می‌توانید ارائه دهید.

رمزهای عبور خود را حداقل هشت کاراکتر بسازید و اعداد و سایر کاراکترهای غیر استاندارد را در آن ها جاسازی کنید تا به راحتی قابل حدس زدن نباشند. تغییر مکرر آن ها نیز می تواند کمک کننده باشد. مانند استفاده از اعتبارنامه هایی که کلمات نیستند، بلکه ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکترهای خاص به ظاهر تصادفی هستند.

اینجاست که مدیران پسوردها واقعا خودشان را پیدا می کنند. به این معنی که کارمندان شما مجبور نیستند نگران به خاطر سپردن آن ها باشند و خطر نوشتن آن ها را ندارند.

پیش بینی آینده جادو نیست. این هوش مصنوعی است. با رشد و پیشرفت تکنولوژی نیز اهمیت استفاده از هوش مصنوعی و مزایای آن روز به روز افزایش پیدا می کنید. به همین جهت پیشنهاد می کنم حتما سری به مقاله 5 مزیت بازاریابی با هوش مصنوعی بزنید.

1-محافظت-از-رمزهای-عبور?

2- نگارش یک استراتژی

یکی دیگر از نکات کاربردی ایمن نگه داشتن داده های کسب و کار چیزی جز نگارش استراتژی نیست. به جای داشتن یک ایده مبهم از سیاست ها و رویه ها، کسب و کارها با هر اندازه باید یک استراتژی امنیتی رسمی فناوری اطلاعات داشته باشند که تا حد امکان دقیق و جامع باشد. ضروری است که نه تنها نحوه محافظت از داده ها و منابع را مشخص کند. بلکه بدانند در صورت بروز مشکلات چه باید کرد. یک استراتژی واکنش به حادثه تضمین می‌کند که شما یک قدم جلوتر خواهید بود. نه اینکه واکنش‌های سریع و ناگهانی که ممکن است اوضاع را بدتر کند.

استراتژی خود را به روز و نزدیک به دست نیز نگه دارید. هیچ فایده ای ندارد که این همه تلاش را صرف نوشتن آن کنید تا سند در جایی گرد و غبار را در کشو جمع کند.

3- آموزش منظم کارکنان

اگر یک برنامه آموزشی مکرر برای کارکنان جدید و فعلی نداشته باشید. اغلب کارمندان می توانند منبع مشکلات امنیتی شما باشند. زیرا افرادی که داده‌های خصوصی را مدیریت می‌کنند. اگر مهارت لازم برای انجام تمام اقدامات احتیاطی و پیروی از پروتکل‌های امنیتی موجود را نداشته باشند، نمی‌توانند این کار را به صورت ایمن انجام دهند.

یک ماژول آموزشی حضوری سازماندهی کنید که به هر فردی که تازه وارد است کمک می کند تا پیش نیازهای ضروری برای مدیریت ایمن داده ها را تسلط یابد. دسترسی به همان ماژول را به کارکنان خود پیشنهاد دهید که نیاز به آشنایی مجدد با مبانی امنیت داده دارند. علاوه بر این، مطمئن شوید که همه کارکنان شما با سازماندهی ممیزی های IT منظم، مراحل درست را اجرا می کنند.

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. نکات کاربردی ایمن نگه داشتن داده های کسب و کار

?