سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نرم افزار مدیریت منابع سازمانی چیست؟

?

نرم افزار مدیریت منابع سازمانی چیست؟

نرم افزار مدیریت منابع سازمانی (ERP) یک بستر نرم افزاری است که چندین نوع نرم افزار مهم برای تجارت را در یک رابط واحد ترکیب می کند. نرم افزار ERP اغلب شامل مدیریت ارتباط با مشتری، حسابداری، منابع انسانی اصلی و ویژگی های مدیریت زنجیره تأمین است. اما شرکت ها همچنین ممکن است ترکیبات ماژول های سفارشی را متناسب با نیازهای آن ها پیدا کنند.

به دلیل پیچیدگی و تعداد ویژگی های موجود از طریق نرم افزار ERP، به طور سنتی توسط شرکت های بزرگ سازمانی پذیرفته شده است. اما در سال های اخیر ثابت کرده است که نرم افزار ERP حتی برای مشاغل کوچک و متوسط (SMB) نیز مفید است.

این نمای کلی شامل اطلاعات سطح بالایی در مورد آنچه می توانید هنگام جستجو و پیاده سازی نرم افزار ERP انتظار داشته باشید. برای توصیه های نرم افزاری متناسب، از ابزار انتخاب محصول ما در بالای این صفحه برای دریافت لیست کوتاه رایگان گزینه های مورد نیاز خود استفاده کنید.

بازاریابی برای بقای هر کسب و کاری ضروری است. پیشنهاد می کنم مقاله 5 روش تقویت بازاریابی کسب و کار های کوچک را برای آشنایی با نحوه  تقویت بازاریابی شرکت خود مطالعه کنید. 

 

نرم-افزار-مدیریت-منابع-سازمانی-چیست؟?

ویژگی ها و ماژول های اصلی نرم افزارمدیریت منابع سازمانی

نرم افزار ERP به طور گسترده ای بین سیستم ها، صنعت و ویژگی های ارائه شده متفاوت است. با این حال ، اکثر سیستم ها چندین مورد از این ماژول ها را ارائه می دهند:

  • منابع انسانی
  • CRM
  • مالی و حسابداری
  • راهنمای فناوری اطلاعات فناوری
  • تجارت الکترونیک
  • مدیریت زنجیره تأمین
  • پردازش سفارش
  • موجودی و خرید

علاوه بر ماژول های خاص دپارتمان مانند موارد ذکر شده در بالا ، بسیاری از سیستم عامل های ERP صنایع خاصی مانند تولید ، خدمات میدانی و فناوری را هدف قرار می دهند. سیستم های ERP متمرکز بر صنعت ویژگی های مفیدی را در کنار هم قرار می دهند. یک نقطه شروع مفید برای مبتدیان نرم افزار ERP ارائه می دهند.

منابع انسانی

ماژول های منابع انسانی نرم افزار اطلاعات و سوابق کارمندان شما را با تمام سیستم های موجود در ERP شما متصل می کنند. حقوق و دستمزد، ردیابی زمان، زمانبندی جداگانه بخش ها و برگه های زمانی، برنامه ریزی جانشینی و اطلاعات استخدام همه در یک جا ارائه می دهد. می توانند مستقیماً با ابزارهای مالی و حسابداری همگام شوند. به شرکت ها درک منسجمی از تأثیر مستقیم منابع انسانی بر سلامت مالی کل شرکت بدهند.

CRM

ماژول های CRM در داخل یک نرم افزار ERP اطلاعات مهم فروش را با تیم های تولیدی ساده می کند. این به معنای پردازش یکپارچه قراردادها از تیم فروش تا تولید تا حمل و نقل و بازده است. CRM در یک ERP اطلاعات کامل مشتری را در خود جای داده و یادداشت های حساب را در دسترس کلیه ذینفعان در فرآیند خرید و تولید قرار می دهد.

مالی و حسابداری

ماژول های مالی و حسابداری در سیستم های ERP اطلاعات مالی را از کل ماژول های متصل جمع می کنند. به یک شرکت تصویر کاملی از درآمد و هزینه آن ها می دهد. این ابزارها به شرکت ها کمک می کنند تا گزارش سود و زیان گزارش های مالی را جمع کنید. پیش بینی هایی را ایجاد کنند که اطلاعات کل شرکت را در نظر بگیرید.

 

جهت مطالعه ادامه این مطلب بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. راهنمای خرید نرم افزار مدیریت منابع انسانی 

?